Modificarea limbii :

Pentru utilizator, piața cablurilor este aproape imposibil de urmărit. Concurența dintre furnizorii de cabluri este din ce în ce mai mare, iar diferiții producători se întrec reciproc în afirmațiile lor privind durata de viață garantată "" pentru cablurile din aplicațiile lanțului energetic. Cataloagele vorbesc despre zece milioane sau chiar 50 de milioane de curse duble (DH) - este vorba despre durata de viață a cablurilor în aplicații în mișcare.
O privire mai atentă asupra cifrelor menționate lasă adesea deschisă întrebarea cum sau cât de realist (exemple: lungimea cursei, razele de testare etc.) au fost efectuate testele pentru a garanta aceste rate de curse. De asemenea, informația conform căreia cablurile sunt testate în conformitate cu VDE 0472, partea 603, tipul de încercare H, nu este utilă pentru determinarea duratei de viață în lanțurile de alimentare cu energie, deoarece bancul de încercare cu role nu poate furniza nicio informație, iar standardul VDE menționat anterior nu este un manual de încercare pentru cabluri speciale în lanțurile de alimentare cu energie.
Prin urmare, la începutul anului 2002, laboratorul de testare propriu al igus® a comandat un studiu fundamental pe tema "duratei de viață a cablurilor Profibus în aplicații reale". Scopul a fost de a investiga posibilele diferențe în ceea ce privește durata de viață între cablul Chainflex® CFBUS.001 de la igus® și un cablu Profibus de la un lider de piață. Parametrii de testare necesari în acest scop au fost selectați pe baza datelor din catalogul concurentului:
(Parametrii de testare în conformitate cu datele din catalogul concurentului)
| Detalii catalog | Specimen de testare "A" Cablu Profibus cu două fire | Specimen de testare "B" igus® chainflex® CFBUS.001 |
|---|---|---|
| Secțiune transversală | (2xAWG24)C | (2 x 0,25 mm2)C |
| Speranță de viață garantată | min. 4,0 milioane de cicluri | Determinați în încercarea de a |
| Raza de îndoire | > = 60 mm | 85mm |
| Diametru | 8.0 mm | 8,5 mm |
| Date de catalog | stand de expoziție 2002 | stand de expoziție 2002 |
O configurație de testare sensibilă pentru acest cablu este întotdeauna o aplicație glisantă, deoarece sistemele Profibus sunt utilizate aici datorită securității datelor, în special pentru distanțe de deplasare și căi de transmisie mai lungi.
Pentru a permite testarea nedistructivă și a realiza astfel un număr mare de cicluri de îndoire într-un timp scurt, a fost construită special o linie de transmisie Profibus reală. La capătul fix al lanțului de testare este amplasată o placă de conectare Profibus master într-un PC. Cablurile care urmează să fie analizate sunt utilizate pentru a stabili o conexiune la un sclav Profibus situat la capătul mobil. Acest lucru permite definirea vitezei de transmisie cu ajutorul unui program de diagnosticare. Pachetele de date care ar fi putut fi transmise incorect pot fi afișate. A fost stabilită cea mai mare rată de transmisie posibilă de 12 Mbit/s.
Investigația de bază demarată la începutul anului 2002, care continuă și în prezent, a condus la o defecțiune totală a epruvetei "A" după un număr relativ scăzut de curse de numai 420 000 DH, care, conform specificațiilor din catalog, ar trebui să funcționeze fiabil timp de cel puțin 4,0 milioane de cicluri. Aceasta înseamnă că durata de viață efectiv obținută se abate de la valorile din catalog cu un factor de 10.
În schimb, epruveta "B", CFBUS.001, continuă să fie testată fără transmisii defectuoase de date. Între timp, au fost realizate peste 14,0 milioane de lovituri duble.
Principalele motive pentru diferența considerabilă în ceea ce privește durata de viață sunt parametrii de proiectare diferiți între proba de testare "A" și proba de testare "B" (CFBUS.001), precum și materialele diferite utilizate în proiectarea cablului. Izolația miezului magistralei constă dintr-un material spumos în toate probele de testare. Specificațiile sale electrice favorabile asigură obținerea proprietăților de transmisie specificate de standard. Cu toate acestea, un dezavantaj al acestui material este rezistența sa nefavorabilă la oboseală mecanică prin flexiune. Forțele care acționează asupra perechii de autobuze în timpul îndoirii ar trebui să fie absorbite de învelișul elementului pentru a reduce tensiunea mecanică a izolației miezului.
Proba de testare "B" (igus®) a fost, prin urmare, prevăzută cu o umplutură cu burduf a învelișului interior sau a învelișului elementului din TPE extrudat de înaltă calitate mecanică, pentru a proteja perechea de magistrale de influențele mecanice în timpul procesului de îndoire. Învelișul elementului trebuie să fie foarte elastic. O învelitoare de element de calitate inferioară din punct de vedere mecanic, realizată din materiale de umplutură ieftine - la fel ca umpluturile sau bandajele, care sunt utilizate frecvent în multe alte principii de proiectare - servește doar la rotunjirea perechii de bare. Cu toate acestea, nu este capabilă să o protejeze de sarcina mecanică ridicată din lanț. Forțele de tracțiune și compresiune care apar în interiorul cablului acționează în cele din urmă asupra miezului, în special în acele puncte în care teaca elementului este ruptă.
| Parametrii de testare | |
|---|---|
| Călătorie: | S = 5,0 m |
| Viteză aprox: | V = 3,5 m/s |
| Accelerație aprox: | a = 7,5 m/s2 |
| Raza aprox: | 55 mm |
Designul epruvetei de testare "B" (CFBUS.001) se caracterizează printr-o carcasă a elementului TPE de înaltă calitate mecanică, cu umplutură cu burduf. Aceasta ușurează mecanic perechea de magistrale, fixează miezul într-o poziție definită și îl rotunjește.
În plus, lungimile extrem de scurte ale miezului și ale conductoarelor speciale asigură faptul că pe o lungime mare a miezului nu acționează tensiuni mari de tracțiune sau compresie. Aceasta înseamnă că se pot realiza raze de îndoire relativ mici cu un număr mare de cicluri.
Cablurile chainflex® CFBUS sunt acum disponibile și cu aprobare UL și CSA și sunt conforme cu DESINA pentru toate sistemele comune de fieldbus. Învelișul exterior TPE extrem de rezistent la abraziune și ignifugat este extrudat la presiune ridicată pe ecranul general împletit, care este fabricat cu un unghi de împletire coordonat pentru a oferi o stabilizare suplimentară pentru cablu.
Elementele de magistrală, care sunt toronate cu o lungime de pas deosebit de scurtă, sunt protejate de o manta interioară din TPE extrudat cu umplutură cu burduf și îndeplinesc parametrii de magistrală necesari datorită selecției de materiale izolante și procese de fabricație coordonate.
La fel ca toate cablurile Chainflex®, noua serie CFBUS este acum disponibilă din stoc, fără costuri de tăiere sau suprataxe de cantitate minimă pentru toate magistralele de câmp uzuale.
Mai multe informații despre cablul Chainflex®
În persoana:
Luni - Vineri de la 7 am la 8 pm.
Sâmbata de la 8 am la 12 pm.
Online:
24h