Modificarea limbii :
În principiu, un angrenaj este un disc circular cu crestături (dinți) uniform distanțate pe întreaga sa circumferință. Aceasta este utilizată pentru a transmite forțe (mișcare) unei alte transmisii sau unui lanț.
Două sau mai multe angrenaje combinate între ele formează o transmisie cu angrenaje. Cu aceeași rază, angrenajele acționează una asupra celeilalte cu aceeași forță. Dacă razele angrenajelor diferă, cuplurile care acționează sunt, de asemenea, diferite. Acest efect este utilizat pentru o mai bună utilizare a forțelor de antrenare.

Angrenajul drept
Angrenajul drept, cunoscut și sub denumirea de angrenaj cilindric, este cel mai comun dintre angrenaje. Dentatura se află pe circumferința discului cilindric. Pentru ca o combinație să aibă ca rezultat o roată dințată cilindrică, axele roții dințate cilindrice trebuie să fie paralele cu contraponderea.
Sunt posibile următoarele profiluri de angrenare:

Cremalieră
Cremaliera este un element de mașină liniar cu zimți. Jocul este limitat de lungimea cremalierei, motiv pentru care, de obicei, atunci când se utilizează o cremalieră, are loc o mișcare înainte și înapoi. Împreună cu o roată dințată dreaptă, combinația se numește roată dințată cu cremalieră.
Mai multe cremaliere pot fi aliniate pentru a forma o șină dințată sau o cale de transmisie.

Angrenaj eliptic
Un angrenaj eliptic este format din roți necirculare și are un raport de transmisie inegal. În timp ce transmisiile cu angrenaje sunt formate, de obicei, din roți dințate rotunde, o angrenare eliptică este, după cum s-a menționat, o angrenare non-circulară. Atunci când o angrenaj normal se rotește, roata conectată se rotește uniform. În cazul angrenajelor eliptice, angrenajele conectate trebuie să fie identice între ele, astfel încât să fie luată în considerare distanța constantă dintre centre. În cazul în care o roată eliptică este combinată cu o roată dințată dreaptă, o roată dințată trebuie să fie montată pe o axă oscilantă mobilă sau să treacă peste un lanț sau o curea dințată care leagă cele două roți dințate.
Exemple de utilizare

Angrenaj conic
Axele angrenajelor conice sunt de obicei la un unghi de 90° una față de cealaltă și se intersectează. Vârfurile a două angrenaje conice cuplate se unesc. Suprafața laterală dințată se află pe un trunchi de con, iar dinții sunt de obicei drepți până la linia suprafeței. În cazul angrenajelor hipoide, aceștia sunt curbați, în timp ce profilul înălțimii dinților corespunde în general unui octoid.

Roată fără sfârșit și vierme
Un angrenaj cu șurub este format dintr-un șurub, care este elicoidal, și o roată fără sfârșit. Dinții de pe roata fără sfârșit sunt asemănători cu un filet, prin care dinții se înfășoară în jurul cilindrului ca un șurub. O rotație este echivalentă cu un dinte. În cel mai simplu caz, roata fără sfârșit poate fi un angrenaj drept cu dinți elicoidali.
Din cauza liniilor care trebuie obținute, flancurile dinților roții fără sfârșit sunt goale, astfel încât să nu existe doar un contact punctual. Roata fără sfârșit are un raport de transmisie relativ ridicat și este, de asemenea, cel mai silențios angrenaj de transmisie.
O posibilă modificare este viermele globoid, care este adaptat la forma rotundă a roții fără sfârșit. În acest caz, cilindrul este alungit și nu cilindric.
În persoana:
Luni - Vineri de la 7 am la 8 pm.
Sâmbata de la 8 am la 12 pm.
Online:
24h