Cablurile motorului, ale magistralei și ale opririi de urgență trebuie trase în siguranță între masa de transfer mobilă și unitatea de comandă. Inițial, a fost luată în considerare utilizarea unei bobine de cablu motorizate, dar aceasta ar necesita contacte cu inel glisant. Au existat preocupări cu privire la menținerea semnalelor de comunicare, astfel că această soluție a fost respinsă. Atunci când s-a căutat un sistem alternativ, a fost important să se țină cont de mediul dificil: Felixstowe este o locație maritimă, corozivă, cu precipitații abundente și ceață marină sărată. Datorită conținutului ridicat de umiditate al mediului, există, de asemenea, un risc ridicat de gheață și zăpadă în timpul iernii. Vânturile reci din Marea Nordului aduc, de asemenea, zăpadă și gheață. Vara, pe de altă parte, vântul împrăștie resturi. Sistemul de transport prin cablu trebuie să funcționeze fiabil sub toate aceste influențe și, în mod ideal, ar trebui să necesite un minim de întreținere.