Hamburg: Ușile compartimentului pentru pasageri în vehiculele de transport public local
În cel de-al doilea exemplu, Hamburger HOCHBAHN AG a modernizat un sistem de detectare anti-capcană la ușile pentru pasageri acționate pneumatic din vehiculele sale de metrou DT4 din seriile 1 și 2. Acest lucru a implicat 50 de vehicule, fiecare cu patru vagoane și un total de 800 de uși glisante cu deschidere dublă. Numărul mediu de operațiuni de închidere pe an și ușă este de aproximativ 50 000. Cu un cablu pe bază de cupru, primele probleme au apărut în zona rulmenților pivotanți din cauza mișcărilor de flambaj după aproximativ 6 luni de utilizare, ceea ce a determinat HOCHBAHN să caute un cablu alternativ. Cablul de comandă chainflex® CF98 a fost o soluție posibilă. Conductorul aliat utilizat aici este mai moale în structura sa moleculară și, prin urmare, nu tinde să devină fragil în condiții de solicitare la încovoiere, ceea ce crește timpul de nefuncționare. Cablul de comandă a gestionat 450.000 de cicluri ale ușilor fără întreruperi sau mesaje de eroare în timpul testelor pe bancul de testare HOCHBAHN. Ca urmare, toate vehiculele au fost modernizate în cursul anului trecut. De atunci, nu au mai fost înregistrate defecțiuni. În urma rezultatelor pozitive ale testelor pe bancul de încercare, HOCHBAHN presupune - în ciuda sarcinii ridicate neschimbate asupra cablului în zona rulmentului pivotant - o durată de viață de cel puțin 20 de ani fără nicio deteriorare.