Modificarea limbii :
| Material | Conductivitate termică [W/m x k] |
|---|---|
| Oțel | 46 |
| Aluminiu | 204 |
| Fonta gri | 58 |
| 304 oțel inoxidabil | 16 |
| Ceramică | 1,4 |
| Polimer | 0.24 |
Produsul dintre sarcina specifică [p] și viteza de suprafață [v] este deosebit de important pentru rulmenții netezi. Valoarea p x v poate fi considerată ca o măsură a căldurii de frecare și, prin urmare, poate fi utilizată ca mijloc analitic de a răspunde la întrebarea privind caracterul adecvat al unui rulment simplu. În acest scop, valoarea p x v reală este comparată cu o valoare p x v admisibilă care poate fi calculată în funcție de înălțime. Valoarea p x v admisibilă depinde de materialul partenerilor de rulare, de căldura ambientală și de ciclul de funcționare.

| În aceste ecuații: | |
|---|---|
| K1, K2 | Constantă pentru disiparea căldurii (K1 = 0,5, K2 = 0,042) |
| Øs | Grosimea peretelui rulmentului în mm |
| b1 | Lungimea rulmentului [mm] |
| μ | Coeficientul de frecare |
| λs | Conductivitatea termică a arborelui |
| λk | Conductivitatea termică a rulmentului |
| ΔT | (Ta - Tu) |
| Tu | Temperatura ambiantă |
| Ta | Max. Temperatura de aplicare |
Valoarea p x v admisă poate fi mărită în cazul funcționării intermitente dacă temperatura rulmentului nu atinge deloc valoarea maximă din cauza perioadelor scurte de pornire. Testele au arătat că acesta este cazul cu timpi de pornire mai mici de 10 minute. Cu cât timpul de pornire este mai scurt, cu atât temperatura maximă de depozitare atinsă este mai scăzută.
Un factor important aici este raportul dintre ciclul de funcționare și pauze. Este evident că pauzele lungi contribuie mai mult la răcirea ulterioară. Curbele diferite din diagrama 09 reprezintă raporturile diferite (de 3 ori înseamnă că pauza durează de 3 ori mai mult decât timpul de pornire).

| Lubrifierea | Factor de corecție |
|---|---|
| Funcționare uscată | 1 |
| În timpul instalării | 1.3 |
| Continuă, unsoare | 2 |
| Continuă, apă | 4 |
| Continuă, ulei | 5 |
Deși rulmenții iglidur®® sunt concepuți pentru funcționare uscată, aceștia sunt foarte compatibili cu uleiurile și unsorile obișnuite. O lubrifiere unică în timpul asamblării îmbunătățește comportamentul de rodaj și coeficientul de frecare și reduce astfel căldura de frecare rezultată. Acest efect permite ca sarcina admisă pentru rulmenții simpli să fie mărită prin lubrifiere. Numeroase rezultate ale aplicațiilor lubrifiate sunt disponibile în urma testelor. Vă rugăm să ne contactați dacă este necesar. Tabelul 03 prezintă factorul de corecție pentru valoarea p x v atunci când se utilizează lubrifianți.
În persoana:
Luni - Vineri de la 7 am la 8 pm.
Sâmbata de la 8 am la 12 pm.
Online:
24h