Dle Stratmann, de ce ați ales igus® ?
Eike Stratmann: Pur și simplu, cu tehnologia sa de șurub cu plumb, igus® a îndeplinit toate cerințele noastre în ceea ce privește validarea. După cum am menționat deja, una dintre cerințele principale ale clienților noștri în timpul dezvoltării a fost o durată de viață îmbunătățită. Am aplicat 12 milioane de cicluri de încărcare ansamblului fusului HLU LE-X (E) și acesta a rezistat. Asta ne-a convins. În plus, igus® ne-a furnizat calculele și valorile relevante pe tot parcursul procesului.
În cele din urmă, decizia a fost luată în favoarea tehnologiei șurubului de avans dryspin® și a materialului iglidur® J. De ce?
Julian Liebsch: Cerința inițială era ca materialul să poată rezista la un milion de cicluri. Din acest motiv, ne-am decis inițial în favoarea materialului iglidur® E7 pentru piulița șurubului de ghidare. Fiind un material moale, care amortizează vibrațiile, acesta este ideal pentru aceste condiții. Primele teste au arătat deja că putem rula peste zece milioane de cicluri fără uzură. Pe măsură ce proiectul avansa, HAWE a adaptat din nou geometria piuliței filetate și a adăugat un filet masculin. Pentru a continua să garantăm rezistența necesară, am decis în cele din urmă să folosim materialul nostru versatil de alergare de anduranță iglidur® J pentru piulița filetată. Performanța de rulare necesară nu a fost deloc o problemă nici aici.
Eike Stratmann: " Această experiență a fost foarte valoroasă pentru noi. evitarea abraziunii este incredibil de importantă în circuitul nostru hidraulic închis din cilindri. abraziunea în sistem adăpostește riscul ca supapa de siguranță să nu se poată închide corect și, în cel mai rău caz, bara transversală de extensie să se poată deschide în timpul condusului. Cu iglidur® J, acum putem fi siguri că bara transversală de extensie rămâne închisă în orice moment.
Procesarea inteligentă a datelor și-a găsit de mult drumul nu numai în industrie, ci și în roller coastere. Cum beneficiază parcurile de distracții de acest lucru?
Eike Stratmann: Sistemul de închidere HLU LE-X (E) este echipat cu un sistem foarte detaliat de achiziție a datelor. Datele de stare sunt stocate în sistemul electronic, care este ulterior analizat în cloud cu ajutorul inteligenței artificiale. Algoritmii calculează apoi o dată de înlocuire preconizată cu mult înainte ca o defecțiune să fie cu adevărat iminentă. O valoare, de exemplu, este etanșeitatea cilindrului: o valoare limită este deja scrisă în sistemul electronic în timpul producției. Dacă se depășește efectiv o valoare limită, utilizatorul este notificat imediat pe computer după încărcarea datelor. Datele de stare sunt vizualizate într-un tablou de bord clar. Acest lucru reduce în mod natural volumul de muncă al personalului de la fața locului, deoarece nu mai este necesar un număr mare de inspecții consumatoare de timp. Exact la fel se întâmplă și în parcurile de distracții. În prezent, în parcuri există o inspecție săptămânală. Aceasta înseamnă că, o dată pe săptămână, mecanicul trebuie să verifice fiecare sistem de blocare a unui scaun cu un dispozitiv special de pretensionare care verifică etanșeitatea cilindrului. Cilindrul funcționează dacă nu cedează. Cu ajutorul tehnologiei senzorilor din LE-X, putem verifica acest lucru automat, astfel încât nu mai este necesar un dispozitiv de pretensionare. Testul manual cu doi cilindri pe scaun durează aproximativ zece minute. Având în vedere numărul mare de scaune și multitudinea de atracții diferite din parcurile de distracții, mecanicii economisesc mult timp.