Aici este unde lubrifierea încorporată a elementelor de alunecare "iglidur®" dă roade. Lubrifianții solizi sunt încorporați ca particule microscopice în materialul solid, de obicei întărit cu fibre, de milioane de ori în camere minuscule. Rulmenții simpli eliberează cantități infime de lubrifianți solizi din aceste camere. Aceasta este suficientă pentru a lubrifia suficient împrejurimile imediate.
În plus față de sistemul de ghidare"drylin® W" , în dispozitive de prindere se utilizează, de asemenea, rulmenți simpli polimerici tribo-optimizați. Acestea înlocuiesc rulmenții drepți din aluminiu, a căror achiziție era extrem de costisitoare și care trebuiau întotdeauna prelucrați ulterior, deoarece nu erau disponibili în dimensiunile necesare. "Rulmenții simpli din polimer sunt imbatabili din punct de vedere al costurilor și pot fi utilizați imediat," rezumă Michael Geisler. "Se deschide punga, se introduce și produsul este gata!"
iglidur®" : coeficient de frecare scăzut, uzură minimă
Lubrifianții solizi ajută la reducerea coeficientului de frecare al rulmentului igus®. Acestea nu sunt indispensabile pentru funcționarea rulmentului, dar au un efect de susținere. Deoarece sunt încorporate în camerele mici, nu pot fi îndepărtate. Ele sunt întotdeauna acolo de îndată ce rulmentul sau arborele începe să se miște. Lubrifiantul este protejat de contaminarea externă cât mai mult timp posibil și, prin urmare, este întotdeauna capabil să își atingă efectul maxim. Materialul utilizat în acest exemplu este "iglidur® J200", un specialist pentru coeficienți de frecare foarte mici și uzură minimă pe arborii din aluminiu anodizat. Economisirea materiilor prime - și uneori a mediului - joacă de asemenea un rol important în acest context. La fel cum capacele de sudură sunt schimbate cu o precizie foarte mare, nici sistemul de ghidare nu necesită lubrifiere suplimentară, ceea ce, în cele din urmă, are un impact pozitiv asupra bilanțului de mediu. "Vă puteți baza pe sistem pentru o perioadă lungă de timp și permanent. După instalare, nu este nevoie de forță de muncă pentru întreținerea sistemului de ghidare," explică Michael Geisler.