Un încărcător agricol "proper" are o articulație în centru, astfel încât să se poată deplasa și în spații restrânse. Aceasta este o regulă (aproape) de nezdruncinat printre producătorii și utilizatorii acestor utilaje flexibile și compacte, care sunt utilizate în multe ferme, dar și în meserii și în industria construcțiilor. Cu toate acestea, această regulă a fost valabilă doar până când a sosit momentul pentru un nou concept. Thaler GmbH & Co KG din Polling/Bavaria a fost primul producător de încărcătoare agricole care a realizat un astfel de concept. Manfred Thaler, managing partner al companiei: "Vagoanele furajere de ultimă generație sunt atât de înalte încât cu greu pot fi încărcate cu încărcătoarele articulate convenționale, care ating înălțimi de ridicare de până la aproximativ 4,60 metri. Aceste utilaje și-au atins limitele fizice. Acesta a fost factorul declanșator care ne-a determinat să dezvoltăm o arhitectură de vehicul fundamental nouă."
A fost posibil să împrumutăm de la stivuitoarele telescopice mult mai mari care sunt des întâlnite pe șantierele de construcții. La acestea, accesoriile nu sunt atașate la un braț articulat, ci la un catarg telescopic drept, care este situat în axa longitudinală a vehiculului - cu punctul de pivot în spate. Iar în loc de direcție articulată, acestea au un șasiu blocabil cu direcție pe patru roți și, prin urmare, ating un nivel ridicat de stabilitate chiar și atunci când deplasează încărcături mai mari. Acest concept a fost realizat pentru prima dată într-un încărcător de șantier cu modelul 48T18. Mașina foarte compactă este puternică datorită motorului Yanmar de 48 CP, în timp ce tracțiunea integrală asigură că puterea este disponibilă și pe șenile sau în curte. Dimensiunile extrem de compacte (1,60 m lățime; 1,94 m înălțime) împreună cu direcția pe patru roți asigură o manevrabilitate deosebită. În același timp, 48T18 atinge înălțimi de lucru semnificativ mai mari decât încărcătoarele articulate (4,90 m înălțime de cursă), o sarcină utilă mai mare (1800 kg la punctul de pivot al cupei) și un unghi de basculare mai mare (68o)
Ideea a convins clienții - și, întâmplător, și concurenții, care au dezvoltat apoi utilaje similare. Una dintre provocările pe care Manfred Thaler și inginerii săi de proiectare au trebuit să le depășească în timpul dezvoltării a fost selectarea și dispunerea motorului: "Trebuia să fie un motor cu patru cilindri de 45 CP pentru a oferi suficientă putere și tracțiune. Dar spațiul de instalare de lângă telescop, vizavi de cabina șoferului, era extrem de strâmt. Am instalat apoi un motor de 48 CP transversal, care nu este doar puternic, ci și foarte eficient și economic - și ușor accesibil." Acest aranjament asigură, de asemenea, o distribuție uniformă a greutății pe toate cele patru roți.