În cadrul Centrului de cercetare colaborativă DFG 401 "Influența fluxului și interacțiunea flux-structură asupra aerofoilelor", la Institutul de Aeronautică și Astronautică din cadrul Universității RWTH Aachen se efectuează măsurători ale urmelor de vorticitate ale aerofoilelor. Așa-numita aripă de referință (jumătate de deschidere 675 mm, construcție solidă, material: X42Cr13) servește drept obiect de măsurare. Acest model de jumătate de aripă urma să fie modificat în cadrul activității de cercetare. Scopul a fost acela de a studia, cu ajutorul acestei noi aplicații, siajul de vorticitate al unei aripioare în canalul intern de circulație a apei și în canalul de rezistență al DST din Duisburg. În caz de succes, utilizarea acestui sistem în practică ar oferi avantaje economice și legate de siguranță pentru aviația civilă. Un punct central al proiectării a fost dezvoltarea unei cutii de viteze de transmisie. Rulmentul acestui ansamblu a trebuit să fie deosebit de potrivit pentru utilizarea în canalul de circulație a apei, fără a prezenta semne de coroziune. Cu toate acestea, au existat o serie de alte cerințe pentru rulmenți. Acestea trebuiau să fie cât mai mici posibil pentru a minimiza impactul asupra fluxului, să funcționeze fără întreținere pe o perioadă lungă de timp (fără coroziune, insensibile la praf și murdărie), să fie cât mai lipsite de joc și vibrații, să genereze doar o cantitate moderată de căldură și să fie rentabile.