Un iaht are de obicei o altă barcă: o barcă ușoară compactă sau un jet ski care transportă pasagerii de la ancorare la uscat și înapoi. Aici intră în joc un sistem de ridicare, o platformă sau un garaj.
H+B technics GmbH & Co KG se concentrează pe această piață. În fiecare an sunt proiectate și construite aproximativ 1.000 de sisteme de ridicare cu capacități de încărcare între 350 și 2.500 kg.
Primele sisteme de ridicare pe care H+B le-a dezvoltat și construit în urmă cu aproximativ douăzeci de ani sunt utilizate și în prezent. Acest lucru vorbește în favoarea designului, precum și a componentelor individuale, inclusiv a alimentării cu energie. Acestea trebuie să fie capabile să facă multe. De exemplu, aproximativ două treimi din sistemele de ridicare sunt permanent sub apă, motiv pentru care trebuie să fie extrem de rezistente la coroziune și, prin urmare, fabricate din oțel inoxidabil de înaltă calitate.
Spațiul de instalare este, de asemenea, un aspect important, deoarece spațiul pentru sistemul de acționare este foarte limitat.
Alte cerințe pentru lanțuri: acestea trebuie să fie fără lubrifiant, fără întreținere și fără coroziune și, în general, să aibă o durată lungă de viață în condiții de mediu nefavorabile. O rază de curbură îngustă este, de asemenea, importantă aici.
Și încă o soluție specială H+B este utilizată pentru iahturile mari cu garaje. Aici a fost dezvoltată și fabricată o macara suspendată, care ridică barca și o mută în poziția de parcare cu ajutorul unui troliu. Pentru a permite deplasarea căruciorului macaralei, sunt necesare ghidaje liniare profilate care, la fel ca lanțul energetic, trebuie să fie rezistente la apa de mare și să nu necesite întreținere. De asemenea, acestea nu trebuie lubrifiate și trebuie să aibă o durată lungă de viață în condițiile speciale de funcționare. În plus, sunt necesare un cuplu de rupere scăzut, chiar și după perioade lungi de inactivitate, și o greutate redusă.