Parametru de testare:
Ce material este mai bun pentru ce tip de angrenaj?
iglidur I6 este un material de sinterizare cu laser care a fost dezvoltat special pentru roțile dințate elicoidale. În plus față de avantajele generale ale tuturor polimerilor iglidur, cum ar fi rezistența la uzură și faptul că nu este necesară lubrifierea, iglidur I6 este remarcabil pentru capacitatea sa de alunecare deosebit de mare, care optimizează funcționalitatea roților dințate elicoidale. Ideea dezvoltării a venit de la inginerii noștri de proiectare a brațelor de robot robolink. La testare, roțile dințate elicoidale fabricate din iglidur I6 s-au dovedit de multe ori mai rezistente la uzură decât alte roți dințate elicoidale tipărite 3D. Roțile dințate elicoidale din plastic sunt potrivite pentru uz industrial numai dacă se utilizează polimer de înaltă calitate. Testele anterioare cu PLA și ABS nu au avut succes, deoarece coeficientul ridicat de frecare a cauzat uzura relativ rapidă a componentelor. De aceea au fost dezvoltați noi polimeri cu proprietățile dorite. Sunt disponibile modele speciale pentru temperaturi ridicate sau industria alimentară. Testele la uzură pentru aceste materiale arată că sunt foarte rezistente la abraziune. Datele despre materialul iglidur I6 pot fi găsite aici.
Cele mai importante avantaje sunt rezistența la uzură, rezistența la impact, elasticitatea inerentă pentru reducerea presiunii superficiale, în special rezistența mare, proprietățile de auto-lubrifiere, rezistența la coroziune, funcționarea silențioasă, lipsa de întreținere și proprietățile bune de funcționare în caz de urgență. Cel mai important criteriu este polimerul utilizat. Materialele speciale sunt remarcabile pentru rezistența mare la abraziune și duritate, crearea unei suprafețe detaliate de înaltă precizie și o durată de viață extrem de lungă în aplicațiile cu roți dințate elicoidale.
În esență, angrenajele din polimer sunt potrivite pentru funcționarea uscată fără ulei de lubrifiere - acest lucru permite roților dințate elicoidale tipărite din iglidur să funcționeze fără lubrifiere. Utilizatorul se bucură de avantaje mari, deoarece costurile de întreținere și timpul de nefuncționare sunt mult mai mici atunci când se utilizează roți dințate elicoidale din materiale polimerice de înaltă calitate. Producția prin tipărire 3D este mai flexibilă pentru inginerii de proiectare decât frezarea angrenajelor din metal sau polimer. Geometria angrenajului elicoidal poate fi absolut optimizată în prima situație, în timp ce în cea din urmă trebuie făcute compromisuri. Geometria optimizată înseamnă că este nevoie de mai mult timp pentru ca la angrenajele elicoidale din polimer să apară joc decât la angrenajele frezate. Presiunea superficială și abraziunea sunt mult reduse datorită zonelor mari de contact.
O roată dințată elicoidală este în general utilizată la ieșirea unei cutii de viteze. În mod tradițional, este fabricată dintr-un aliaj de cupru-staniu. Acest material prezintă proprietăți excelente de funcționare în caz de urgență împreună cu componentele din oțel. Acesta este un punct important în favoarea utilizării roților dințate elicoidale metalice atunci când este generată o cantitate mare de căldură sau sunt transmise cupluri mari. Angrenajele elicoidale din metal sunt, de asemenea, adesea integrate în circuitele de răcire și lubrifiant. În multe cazuri, un angrenaj din oțel călit este utilizat cu o roată dințată elicoidală dintr-un material mai moale, cum ar fi alama sau bronzul. Dar polimerii cu auto-lubrifiere sunt din ce în ce mai folosiți pentru roțile dințate elicoidale.
Proiectarea roților dințate elicoidale și a angrenajelor elicoidale necesită o armonizare precisă a geometriei flancului dinților. Acest lucru este necesar pentru transmiterea cuplurilor prevăzute și pentru a vă asigura că flancurile sunt rezistente la uzură și la abraziune. Procesele de fabricație simple și economice pentru producțiile unice și de serie mică sunt importante dacă proiectul urmează să fie transferat către calculator și sisteme de tipărire 3D, făcându-l atractiv din punct de vedere comercial.
Angrenajele din aluminiu anodizat dur se potrivesc în special la sarcini mari. Cu toate acestea, angrenajele potrivite obținute prin serviciul de tipărire 3D igus realizate din materialul iglidur I3 sunt suficiente pentru sarcini normale, deoarece aceste angrenaje sunt remarcabile prin rezistența lor mare. Marele avantaj aici este de asemenea libertatea de proiectare, deoarece chiar și angrenajele complexe și rare, cum ar fi șuruburile globoide, pot fi tipărite 3D, rapid și la un cost redus.
O roată dințată elicoidală este contra-componenta melcului dintr-un angrenaj melcat. Deoarece capacitatea de alunecare este deosebit de importantă pentru roțile dințate elicoidale, acestea sunt adesea fabricate din bronz. Tipărirea unor cantități mai mici de roți dințate elicoidale în 3D din polimer de înaltă performanță este semnificativ mai rentabilă și, cel mai important, mai rapidă - oferind în același timp proprietăți comparabile.
Angrenajele melcate sunt utilizate oriunde este necesară funcționarea fiabilă, precisă și silențioasă a cutiei de viteze. Funcționarea silențioasă și robustă este deosebit de importantă. Angrenajele melcate pot fi utilizate pentru a implementa compensarea axului între acționare și ieșire. Capacități mari pot fi transferate în spații foarte mici. Prin urmare, principalele domenii de utilizare ale roților dințate elicoidale sunt: sisteme de transport, tehnologie pentru roboți, mașini pentru prelucrarea profilelor, sisteme de separare, dispozitive de extrudare, mașini pentru minerit și mașini de exersat vâslitul. Angrenajele melcate sunt, de asemenea, utilizate în prese și laminoare, echipamente de scenă și teatru, elemente de acționare în construcția de mașini și tehnologia de ridicare.
Un angrenaj melcat este un tip special de angrenaj de forma unui melc. Dintele se înfășoară în jurul arborelui angrenajului, la fel ca în cazul unui șurub. Angrenajul pereche este roata dințată elicoidală. Melcul poate fi gândit ca o roată dințată cilindrică cu filete diagonale. Caracteristica sa specială este că melcul are un singur dinte. Totuși, există melci cu doi sau mai mulți dinți. Acest design face ca raportul de transmisie să fie relativ ridicat. O proprietate populară a angrenajului melcat este funcția sa de autoblocare. Melcul poate acționa roata dințată elicoidală. Dacă rolurile sunt inversate, acest lucru este prevenit de funcția de autoblocare. Deplasarea unor mase mari poate fi, de asemenea, problematică, deoarece oprirea bruscă a cutiei de viteze nu este recomandată în astfel de aplicații.
Luni - Vineri de la 7 am la 8 pm.Sâmbata de la 8 am la 12 pm.
24h