Modificarea limbii :
Versiunea I, stand de expoziție 01 ianuarie 2024
Procedura de reclamații a igus® GmbH permite tuturor persoanelor potențial afectate să atragă atenția asupra drepturilor omului sau asupra riscurilor de mediu și asupra încălcărilor obligațiilor care au apărut ca urmare a activităților economice ale igus® GmbH în propriul domeniu de activitate sau în domeniul de activitate al unui furnizor de-a lungul întregului lanț de aprovizionare.
igus® ia în serios cerințele LkSG și obiectivul nostru este de a identifica potențialele abateri de-a lungul lanțului de aprovizionare într-un stadiu incipient și de a iniția măsurile corespunzătoare.
igus® realizează acest lucru în special prin asigurarea faptului că informațiile privind posibile încălcări în legătură cu LkSG ne pot fi raportate și că acestea sunt urmărite în mod consecvent.
Toți angajații și persoanele de-a lungul lanțului nostru de aprovizionare pot utiliza procedura de reclamație instituită de igus® pentru a informa igus® cu privire la riscurile sau încălcările drepturilor omului sau ale mediului.
Se asigură faptul că raportarea poate fi depusă în mod anonim și confidențial. Acest lucru permite igus® să recunoască riscurile într-un stadiu incipient și, în cel mai bun caz, să le rezolve înainte ca oamenii sau mediul să fie prejudiciați.
de conformitate Sunt disponibile diverse canale interne pentru raportarea încălcărilor conformității (de exemplu, raportarea către superiori sau reprezentanți ai angajaților), iar sistemul igus whistleblower® este disponibil atât pentru rapoartele interne, cât și pentru cele externe. Acesta poate fi utilizat fără restricții de către oricine de-a lungul
lanțului nostru de aprovizionare. Încălcările de conformitate pot fi raportate în întreaga lume, 24 de ore din 24, în diferite limbi și gratuit, cu doar câteva clicuri "" prin intermediul sistemului nostru online de
denunțare (reporting-channel.com). Atunci când trimiteți un raport, acesta trebuie să se concentreze asupra drepturilor omului și a riscurilor de mediu sau asupra încălcărilor de obligații, astfel cum sunt definite de Codul german de guvernanță corporativă. § secțiunea 2 alineatele (2) și (3) din LkSG.
Interdicțiile
legate dedrepturile omului includ
În cadrul unei evaluări inițiale, Resursele umane determină dacă raportul este relevant pentru drepturile omului sau riscurile de mediu sau încălcările obligațiilor și dacă raportul prezentat este corect. Aceasta este urmată de o evaluare a riscurilor privind posibilele consecințe, de exemplu utilizând o matrice a riscurilor.
Persoana care întocmește raportul primește un feedback prompt cu privire la faptul că raportul a fost înregistrat. În plus, rapoarte intermediare privind stadiul fiecărei etape de prelucrare și rezultatul final sunt trimise denunțătorilor prin intermediul portalului, într-un mediu protejat.
În cazul în care relevanța și suspiciunea inițială sunt confirmate, vom iniția o procedură de anchetă internă cât mai curând posibil pentru a clarifica faptele. Raportul va fi examinat în detaliu.
După finalizarea investigației, igus® verifică dacă sunt necesare măsuri pentru a elimina, minimiza sau preveni încălcarea în viitor. În acest scop, se analizează nevoia specifică de corectare și îmbunătățire. O parte a acestei analize include și luarea în considerare a așteptărilor grupului de persoane afectate de încălcare. Măsurile necesare pot fi măsuri pur interne în cadrul diviziei noastre de afaceri, cum ar fi ajustări ale proceselor, noi orientări sau concepte de formare îmbunătățite. Cu toate acestea, pot fi necesare și măsuri cu și față de terțe părți. Punerea în aplicare a măsurilor este monitorizată în mod corespunzător, iar eficacitatea acestora este analizată îndeaproape, în detaliu, în etape mici ale procesului.
Toate rapoartele, activitățile de investigare și rezultatele investigațiilor sunt documentate și arhivate în locații definite. Acestea sunt stocate în conformitate cu cerințele legale relevante și cu perioadele de protecție a datelor. Drepturile de a vizualiza și accesa aceste documente sunt strict reglementate. În plus, atunci când legea o impune, informăm toate părțile afectate cu privire la investigațiile efectuate și la datele cu caracter personal prelucrate în acest context.
Constatările rezultate din prelucrarea rapoartelor sunt luate în considerare în analiza riscurilor. Se întocmește și se publică un raport anual privind numărul și tratarea rapoartelor. În plus, rapoartele ad hoc sunt prezentate conducerii.
Revizuim eficacitatea tuturor sistemelor și proceselor descrise mai sus în legătură cu procedura noastră de soluționare a reclamațiilor în mod ad hoc, dar cel puțin o dată pe an.
Informațiile privind posibilele riscuri sau încălcări ale drepturilor omului sau ale mediului sunt de mare valoare pentru igus® și lanțul nostru de aprovizionare.
Din acest motiv, dialogul anonim este posibil pe parcursul întregii proceduri de reclamație. Confidențialitatea schimbului anonim este asigurată în orice moment. Nu există nicio înregistrare a adresei IP. Următoarele proceduri au fost introduse pentru protecția tehnică a denunțătorului:
Prin depunerea unui raport prin intermediul procedurii de reclamații igus®, persoana care face raportul nu se confruntă cu nicio consecință negativă. Confidențialitatea schimbului de informații este asigurată în permanență (a se vedea punctul 3) și este garantată și la nivel intern prin măsuri adecvate.
Dacă aveți comentarii sau sugestii cu privire la procedura noastră de reclamații, vă rugăm să contactați departamentul nostru de resurse umane la numărul de telefon 02203/9639 - 151.